Przejdź do głównej zawartości

Jak to się u mnie zaczęło

    Moja przygoda z inteligentnymi pokojem zaczęła się w 2018r. od firmy Razer (która produkuje akcesoria dla graczy np.: klawiatury, myszki, słuchawki) i ich klawiatury a w późniejszym czasie otrzymałem też myszkę i podkładkę (tej samej firmy) które wtedy dostałem w prezencie. Byłem zachwycony możliwościami sterowania oświetleniem.


 Spodobało mi się ich oprogramowania do zarządzania podświetleniem Razer Chroma gdzie zauważyłem opcje związana z synchronizacją kolorów i sterowaniem światłem Philips hue z poziomu aplikacji na komputerze.

    Postanowiłem więc zakupić zestaw składający się z jednej żarówki LED wraz bramkę (do której można podłączyć wiele źródeł światła i włączników światła oraz sensor ruchu których nie posiadam) w wersji 1 która stanowi serce i mózg systemu do sterowania systemem oświetlenia tego producenta. 

    Okazało się jednak oprogramowanie firmy Razer nie jest w stanie zarządzać urządzeniami podłączonymi do bramki w wersji pierwszej, którą kupiłem gdyż jest to nie wspierany starszy model. Gdy się okazało że nie mogę sterować światłem przy pomocy tego oprogramowania postanowiłem poszukać więcej informacji na ten temat w Internecie. 

    Z powodu tego że ten model nie ma opcji integracji obu produktów postanowiłem zostać przy obecnej konfiguracji ale z czasem zacząłem szukać innych sposobów na ulepszenie mojego inteligentnego pokoju oraz dodawać kolejne elementy do niego, takie jak głośniki, żarówki i wtyczki i w taki sposób odkrywałem świat smart home. 

Komentarze