Przejdź do głównej zawartości

Moje pierwsze urządzenie Smart Home

Na początku zakupiłem zestaw Philips Hue (z którego jestem zadowolony z jakości i funkcjonalności produktu), aby stworzyć inteligentne oświetlenie w moim domu. Zestaw składa się z mostka w wersji pierwszej widoczną poniżej  
gdyż uznałem że nie potrzebuje nowszej wersji (drugiej czyli tej kwadratowej) z obsługa Apple homekit (gdyż nie posiadam w domu sprzętów tej firmy). Na początku myślałem że taka opcja jest mi zbyteczna, ale przy tworzeniu różnych automatyzacji może okazać się przydatne o czym przekonałem się później. 

Do zestawu zakupiłem też bezprzewodowy włącznik światła z możliwością zmiany jasności z jaką świeci żarówka.

oraz biała żarówkę bez możliwości zmiany kolorów świecenia. Można nimi sterować za pomocą różnych aplikacji na smartfonie lub głosowo przez asystenta Google bądź Alexa.

    Po paru latach (w 2020r) od mojego zakupu okazało się że Philips zrezygnowała z dalszego udostępniania możliwości sterowania zdalnie (czyli wszędzie gdzie posiadamy dostęp do internetu) dla tej wersji bramki i wtedy została mi tylko możliwość sterowania lokalnie (tylko gdy jestem podłączony do domowego internetu). Postanowiłem poszukać informacji czy można samemu jakoś dodać taką opcje i w tym samym roku dowiedziałem się o home asssistant o czym napiszę w innych wpisach na moim blogu.

Komentarze